O nas

Polska Akademia Mody zajmuje się popularyzacją i wspieraniem polskiej mody i modelingu. Na naszym fanpage'u można znależć relacje z przedsięwzięć i działań w 2013r

Prezesem P A M jest Stefan Kostecki (m.in. pomysłodawca i organizator nagród oraz konkursów i plebiscytów, pokazów a także Gali Polskiej Akademii Mody i wcześniejszych Gali organizowanych przez MTP i ModArt; były: dyrektor ModArt i przew. Wielkopolskiego Oddziału Stowarzyszenia Dziennikarzy RP, dyrektor Wielkopolskiego Ośrodka Kultury, Domu Kultury Ratajan)

Prezydentem Złotej Loży jest Beata Ruszkowska, znana projektantka, laureatka Złotej Pętelki i dwóch Srebrnych Pętelek (www.rightlook.pl ).

Pozostali członkowie Rady Programowej: Bogdan Biegański, Janina Dutkiewicz, Aldona Dzielicka (szef marketingu) Dominik Górny (wiceprezes, rzecznik prasowy), Janusz Heller, Iwo Jureczko, Roman Krzywiński (wiceprezes ds. marketingu), Aleksandra Lewandowska, Jerzy Nowacki, Anna Pawłowska, Kazimierz Rafalik, Kalina Zioła..

Polska Akademia Mody organizuje: Galę Polskiej Mody, Dziennikarskie Potyczki z Modą, Plebiscyt o „Złotą Pętelkę", konkurs o „Srebrną Pętelkę", plebiscyty: TOP MODA-marka na topie i TOP MODA - znak dobrej jakości i modnego wzornictwa, prezentacje i pokazy nowych kolekcji, organizuje Forum Mody, zajmuje się funkcjonowaniem Loży Honorowej.

„Złota Pętelka" (dziś największe i najbardziej pożądane wyróżnienie mody w Polsce) może zostać przyznana za szczególne osiągnięcia bądż za dorobek projektantom oraz producentom, również ludziom lub firmom zasłużonym dla mody.

„Srebrna Pętelka" jest najbardziej prestiżowym konkursem w polskiej modzie, ale przede wszystkim jest kluczem otwierającym wiele drzwi. Przez lata było to wyróżnienie, za którym nie szły specjalne nagrody i pieniądze ale które dawało liczne inne możliwości.

Wystarczy przejrzeć listę laureatów i finalistów konkursu, bowiem nie tylko główna nagroda pomagała w dalszej drodze, również wyróżnienia a nawet sam udział w finałowych prezentacjach. Tego nie ukrywają uczestnicy i głośno mówią o tym, że dzięki „Srebrnej Pętelce" otrzymali atrakcyjne i ciekawe propozycje. Są zapraszani przez domy mody, studia, pracownie, pisma, organizatorów wielkich pokazów mody. Zwracają się do nich z propozycjami współpracy znaczące polskie firmy odzieżowe, które doceniają ich ciekawe prezentacje w „Pętelce".

Top Moda to znak dobrej jakości i modnego wzornictwa oraz modnych marek ("marka na topie") przyznany po raz pierwszy w 1993 roku, znak, który stał się znaczącym wyróżnieniem i gwarantem jakości. Rozpoczynając całą akcję pisaliśmy m.in.: „... często odczuwamy głód niewiedzy, - co jest aktualnie modne, jakie obowiązują tendencje, w jakim sklepie kupić modny garnitur, sukienkę, buty, biżuterię...samochód, telefon; który producent trzyma rękę na pulsie, z jakim projektantem warto współpracować. I gdzie najlepiej robić zakupy. Z drugiej strony ważne jest, by tych najlepszych doceniać, prezentować, promować".

Znakiem „Top Moda" laureaci mogą i metkują swoje propozycje lub oznaczają przez okres trzech lat od otrzymania. Dla klientów Top Moda jest swoistym drogowskazem. Co też podkreślają sprzedawcy, producenci, media i właśnie kupujący.

Gala „Kreatorzy Mody Roku" organizowana jest w zależności od zauważonych w danym roku indywidualności, marek i firm oraz ich propozycjii. Zgłoszenia przedstawiają członkowie Złotej Loży

Zanim powstała Polska Akademia Mody

Polska Akademia Mody powstała na bazie doświadczeń ModArt, wielu projektantów, marek i firm.

ModArt, podobnie jak dziś PAM w swych założeniach miał wiele przedsięwzięć misyjnych. Większość zysków była przekazywana na wspieranie mody i modelingu, co w przypadku przedsiębiorstw rzadko się zdarza. Już w niecałe dwa lata po powstaniu ModArtu, Międzynarodowe Targi Poznańskie zwróciły się z propozycją współpracy. Współpracę zaoferowali też politycy, biznesmeni, liczne firmy.

Aby promować modę jako sztukę w dodatku dążąca do użyteczności stworzyliśmy cały szereg przedsięwzięć, projektów, programów i wydarzeń.

Powstały Poznańskie Spotkania z Modą, Top Moda, konkurs o „Srebrną Pętelkę", plebiscyt o „Złotą Pętelkę", Gala Polskiej Mody, konkursy: o „Złotą Fastrygę" , „Wzór Sezonu", „Tkanina Sezonu", Forum Mody, „Kreatorzy XXI wieku".

To wszystko miało prezentować modę, szukać talentów i dobrych marek, wskazywać na tendencje w modzie i w tym co modne (niekoniecznie odzież i „marka na topie").

Ale też powstało wiele inicjatyw służących poprawieniu jakości/doskonaleniu prezentacji mody : Poznańska Szkoła Modelek i Modeli, ogólnopolski konkurs „Debiuty Modelek i Modeli", stworzenie Federacji Polskiego Modelingu.

Od polowy lat dziewięćdziesiątych mieliśmy wsparcie znaczącego partnera/współorganizatora i Międzynarodowych Targów Poznańskich. Dzięki sile, infrastrukturze, zaangażowaniu MTP i naszym pomysłom w latach 1993-2005 Poznań stał się stolicą polskiej mody. Tutaj prezentowano premierowe pokazy nowych kolekcji (które kiedyś odbywały się w Warszawie czy Łodzi), tutaj przyjeżdżali najwybitniejsi projektanci, najlepsze marki i firmy. Gościliśmy znane z pierwszych stron gazet osobowości polityki (premierów, ministrów, posłów), biznesu, artystów teatru, estrady i kabaretu (m.in. Adam Hanuszkiewicz, Michał Bajor, Izabela Trojanowska, Maryla Rodowicz, Kayah, Tadeusz Drozda, Danuta Rin, Ewa Wiśniewska,...).

Najlepsze kolekcje też prezentowaliśmy w kilkudziesięciu miastach Polski od Szczecina po Przemyśl i od Zielonej Góry po Warszawę, także we Francji, Niemczech, Czechach. Przez piętnaście lat było to ponad sześć tysięcy pokazów.

Niedługo po śmierci Prezesa MTP Pana Stanisława Laskowskiego, MTP postanowiły przerwać współpracę z ModArt. Niedługo potem zmarło też dwóch wspólników ModArt, co spowodowało że firma przestała działać.

Dotychczas Polska Akademia Mody była tworem honorowym wymyślonym w ModArt dla laureatów Złotych Pętelek jako złota Loża Polskiej Akademii Mody. W 2013 r powstała Polska Akademia Mody jako odrębna samodzielna jednostka.

Wiele osób i firm zwracało się z propozycjami wznowienia wcześniejszych działań, proponując też swoją pomoc i pomysły. W nowych czasach i sytuacji potrzeba było też nowej formy.

Liczba wyświetleń strony: 152038