Finaliści 41 Konkursu o „Srebrną Pętelkę” 2020

Magdalena Wiśniewska–Kukuła – „Srebrna Pętelka 2020”

Studentka trzeciego roku studiów licencjackich na Politechnice Koszalińskiej na Wydziale Architektury i Wzornictwa. Wcześniej ukończyła studia magisterskie o specjalności Etnologia na Wydziale Historycznym na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu oraz studia podyplomowe o specjalności Public Relations na Uniwersytecie Warszawskim. Prywatnie jest szczęśliwą mamą bliźniaczek, które wyraziły zgodę na studia pod warunkiem że będzie projektować im sukienki. Ma 45 lat. Zafascynowana modą i etnologią.
Kolekcja adresowana jest dla kobiety odbierającej świat zmysłami. Doświadcza ona swoją zapracowaną rzeczywistość za pomocą dotyku stąd użycie z pozoru bardzo różnych materiałów tj. skóra, jedwab, tiul i wełna i bawełniane frędzle, które otulają jej delikatne ciało. Wzrok pobudzają słoneczna żółć, trawiasta zieleń, biel oraz różne odcienie brązu. Soczysta żółć i zieleń przywołują zapach świeżo ściętej trawy i dotyk  promieni słonecznych. Szelest materiałów sprawia że wyostrza się słuch tej niczym nieskrępowanej, niestłamszonej, po prostu wolnej kobiety.
e-mail: m.wisniewska.kukula@interia.pl , tel: 508 145 720

Magdalena Gruszczyńska - „Srebrna Pętelka 2020”

Jest ekonomistą, pasjonuje się fotografią i podróżami. Stworzyła linię produktów antyroztoczowych SOVA oraz odzieży dla atopików -DERMASOVA. Mama dwójki dzieci. Od niedawna uprawia nietuzinkowy sport w postaci lotów podniebnych - z aparatem wycelowanym na samoloty. Żeby zrealizować kolejny cel ukończyła w 2018 r. Studia Podyplomowe „Moda, Stylizacja, Trendy” na Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi.
I BELIEVE I CAN FLY to tytuł kolekcji oraz piosenki o lataniu i spełnianiu marzeń. Stare Samoloty (Warbirds) to główna inspiracja kolekcji. Celem projektantki było stworzenie nadruku ze „starych samolotów”. Motyw „War Birds” składa się z 26 symboli wybranych starych samolotów. Wieloaspektowość kobiecego świata lat 20. i 30. XX wieku zawarta jest w jednej formie: KOMBINEZON. Współczesny aspekt kolekcji to zastosowany materiał: oddychająca włóknina, delikatna i miękka. Wcześniej nie była ona używana w przemyśle odzieżowym.
I BELIEVE I CAN FLY: Wielobarwna i Nowoczesna. To Taka Kolekcja. Jak Każda Kobieta!
www.bluesettefashion.com , e-mail : bluesetteart@gmail.com , tel: 602 274 143

Finaliści 42 Konkursu

Natalia Cheng - Srebrna Pętelka i Główna Nagroda

{relacja filmowa} Natalia Cheng - Główna Nagroda

Projektantka ma 22 lata, ukończyła MSKPU w Warszawie na kierunku-projektowanie ubioru. Na codzień mieszka i pracuje w Berlinie. Oprócz mody interesuje się malarstwem, grafiką komputerową oraz historią sztuki. Tworzy głównie modę awangardową, która jest wyrazem jej wrażliwości artystycznej.
Kolekcja: Anxiety
jest próbą zmierzenia się z nieustannym lękiem oraz niepewnością związaną z wciąż aktualnym tematem pandemii. Sylwetki były tworzone w atmosferze lock down'u w nieświadomości, że temat będzie bieżący jeszcze długo po powstaniu kolekcji. Ponura atmosfera, przestrzenne sylwetki oraz odważne spojrzenia modeli wyrażają brak zgody na strach w tak niepewnych czasach.
Kolekcja została uszyta przez projektantkę, szwalnie Bracka oraz Karolinę Banaś

Marcin Gorczycki - Srebrna Pętelka i Główna Nagroda

{relacja filmowa} Marcin Gorczycki - Główna Nagroda

Urodził się w kwietniu 1993 we Wrocławiu, gdzie ukończył liceum plastyczne z dyplomem grafika komputerowego. W 2020 roku ukończył z wyróżnieniem Międzynarodową Szkołę Projektowania Ubioru i Kostiumografii w Warszawie. Jako świeży absolwent tworzy własną markę GORA.
Kolekcja The Secret Door
Mijając Paryskie kamienice, uwagę Projektanta przykuły drzwi: kolory, które są zupełnie przejaskrawione w stosunku do ciepłych, piaskowych elewacji budynków, ciężkie okucia, małe szybki, pełne wdzięku wrota, prowadzące do wnętrz kryjących jakże wiele historii. Tak narodził się temat: „ The Secret Door”.
Architektura miasta, często powtarzająca określony schemat, przenikanie się ażurowych balustrad balkonów, podobieństwo w kolorze i mnogość detalu, budują pełne przepychu i bogactwa wrażenie wielowymiarowości. Jedynie kolorowe płaskie drzwi są ostoją, portalem niezmiennie trwającym nad prawidłowym porządkiem wizerunku ulicy. Swoją wyjątkowość podkreślają nie tylko kolorem, ale także monumentalizmem, dekorem, wielopłaszczyznową budową. Kolejno nakładające się struktury i detale nadają im z pozoru niewidoczna głębię. Czarują kunsztem wykonania i pomysłowością. Każde z nich maja swoją historie powstania, każde z nich znają historię domostwa, którego strzegą, każde z nich zna poczynania i sekretu ludzi którzy je przekraczali. Raz zamykały rozdziały innym razem otwierały nowe horyzonty. Dzięki nim kolekcja złożona jest z wielowarstwowości, mnogości struktur i sposobów operowani tkaniną. Użyty smoking podkreśla misterne struktury, wyszywane elementy bogactwo zdobień a różnorodność tkanin pozwala na zabawę formą i przestrzennością sylwetek. Całość to uczta dla wprawnego oka i miłośnika misternych technik rękodzieła.

Alicja Gorczyńska – Wyróżnienie

{relacja filmowa} Alicja Gorczyńska - Wyróżnienie

Aktualnie jest absolwentką KSA SAPU w Krakowie, projektowanie to jej pasja tworzy od lat, jeste też Kreatorem wizerunku gdyż zawód stylisty jest w mojej pracy niezbędny, mocną stroną są także sesje zdjęciowe i publikacje w modowych zagranicznych magazynach. Więcej informacji na stronie Alosza - osobisty stylista
Kolekcja : awakening
Kolekcja "przebudzenie" to bardzo kobiece suknie w większości wieczorowe dla kobiet odważnych a zarazem lubiących wyróżniać się z tłumu.

Krystian Grzeszczak – Wyróżnienie

{relacja filmowa} Krystian Grzeszczak - Wyróżnienie

Fabiola – to „dziecko” projektanta Krystiana Grzeszczaka, od 2015 roku tworzy skórzane torebki dla wymagających kobiet. Firma potrafi zaskoczyć klientki i zdobyć ich serca! Dziś ma w asortymencie ponad 60 modeli. Właścicielami torebek z metką Fabioli są miliony kobiet, w tym znane gwiazdy. Torebki powstają w całości w Polsce. Wyróżnia je wysoka jakość oraz możliwość personalizacji. Do najpopularniejszych modeli tej firmy należy między innymi Fabioletka (to właśnie ona dała początek firmie), Masika oraz absolutny bestseller, czyli Freya o wyjątkowym księżycowym kształcie. Propozycji jest znacznie więcej: torebki są rozmaite, nadają się na co dzień, na większe wyjścia, na imprezy okazjonalne. Na stronie www.torebki-fabiola.pl można stworzyć egzemplarz dopasowany w 100% do siebie, z dodatkową opcją – można wybrać napis, który firma wytłoczy na torebce, dzięki czemu będzie ona unikatowa. Firma oferuje też skórzane akcesoria – paski do spodni, etui, portfele, breloki oraz propozycje dla mężczyzn. Fabiola to coś więcej niż torebki, to połączenie pasji i wysokiego kunsztu.

Liczba wyświetleń strony: 479285